fredag 30 mars 2012

Mitt hjärta gick sönder ikväll

I flera dagar har Freja varit jättesur. Från dess att hon vaknar, tills hon somnar. Ikväll när hon duschade började hon nästan skrika på mig och när jag petade henne på nästan lite lätt började hon grina. Sedan slog hon sig i ansiktet och sa att jag gjorde så på henne. Jag var nära på att grina. Var det så hon upplevde det verkligen eller var hon bara trött och ledsen? Jag bad om ursäkt flera gånger och förklarade mig.
Jag frågade varför hon var så arg. Till slut sa hon "Du hjälper alltid Vince först".
Mitt hjärta gick sönder. Hon känner sig utanför. ´
Jag hjälper inte alltid Vince först. Så är det inte. Men det är många tillfällen då hon ber om hjälp då jag hjälper Vince. Ex, blöjbyte, påklädning...
Jag förklarade för henne att Vince är liten och inte kan så mycket som henne och att hon gärna får hjälpa honom istället för jag. Och så sa jag att hon ska säga "Mamma, nu är det min tur" eller "Mamma jag vill vara med dig" när hon känner att Vince tar för mycket tid.

Det gör verkligen ont i mig att hon känner så. Det är inte min mening.
Men just nu känner jag mig som en dålig mamma och jag gråter lite. Hon är verkligen min skatt. Min finaste älskade tjej. Jag hoppas att hon ser hur mycket jag älskar henne.

2 kommentarer:

  1. Jag vet hur det känns när det är så där och det är verkligen inte kul. Man måste ju hjälpa den mindre för precis som du säger kan den inte lika mycket som den större. Men jag försöker alltid ge Fanny tid också för det är ju inte meningen att hon ska känna att man bara hjälper den mindre för så är det ju inte men det känns säkert så för dem ibland. Ja det är inte lätt att vara förälder alltid

    SvaraRadera
  2. Maggie hon vet du älskar henne.....
    Och du vet att du är en bra mamma!

    SvaraRadera