söndag 30 september 2012

Jag önskar inget annat

Jag har alltid sett mig själv med tre barn. Tre vildingar på gräset, tre mysbollar i soffan som bråkar om vems tur det är att välja lördagsfilm.
Men ikväll satt vi hela familjen i soffan.
Vince, den där underbara lilla människa som fick alla våra hjärtan att smälta den morgonen han kom in i våra liv. Varje dag är aldrig densamma och hur jobbiga nätterna än var så skulle jag aldrig någonsin velat byta bort dem. De har fört oss så nära varandra.

Och där satt Freja, tätt intill mig med sin snuttefilt. Jag kan inte förstå hur denna lilla fantastiska tjej kan vara så envis, varm och sympatisk. Jag tänker ofta på den kvällen hon kom. Hon fick mitt hjärta att svämma över med så många känslor och redan innan hon föddes lärde hon mig så himla mycket. Hon har fått mig att växa så otroligt dessa år genom att bara finnas till.

Där satt vi. Min man, jag och våra två helt perfekta barn. Och jag önskar inget annat än det.


2 kommentarer:

  1. Jo jo. Du vill ha en trea. Tänk hur härligt det var på dagen i söndags. Tänk er en Typ Philip på heltid. DET skulle vara underbart! ;)

    SvaraRadera