tisdag 20 augusti 2013

Den överraskande trean


"Den överraskande trean" sa min barnmorska på inskrivningen. "Det mesta kommer bli så mycket annorlunda" sa hon. 
Idag går jag in i vecka 23 och blev förra veckan sjukskriven 50 %. Jag vet inte om ni minns eller vet, men med mina tidigare två har jag fått varicer och eftersom att jag står och går mycket i mitt jobb så behöver jag ligga med benen ganska mycket i högläge eftersom att det gör så ont.

Något annat med den överraskande trean?
- Jag har gått upp nästan 2 bh-storlekar. Yäy! Får man behålla dom sen? Snälla, snälla, snäälla?

- Foglossning. Eller åtminstone tror jag att det är det. Jag har aldrig haft det förut så jag vet inte riktigt hur det ska kännas. Det ilar i alla fall och gör ont i ryggen när jag går.

- Sammandragningar. Obehagliga och ibland lite smärtsamma i ryggen. Det kan i och för sig vara det jag känner som foglossning när jag går. Då får jag ofta sammandragningar.

- Järnbrist. Jag låg väldigt lågt när jag var hos BM för 3 veckor sedan. Det har jag aldrig haft med de andra heller. Jag äter järntabletter men de tycks inte funka. Jag är trött hela tiden...

- Oron. Så här orolig var jag inte heller de andra gångerna. Eller så var jag kanske det utan att minnas. Allt såg ju bra ut på UL men det har ändå inte stillat min oro. Ibland är jag nära att ringa och boka fler ultraljud bara för att få vara riktigt säker..

Vikt: +5.4 kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar