onsdag 4 maj 2011

Koll och min dotter

Igår var vi på BVC. Virre var på sin 8 månaderskoll 5 veckor för sent. Bättre sent än aldrig.
Allt såg finfint ut. Han drägglade ner alla leksaker, kissade på golvet och låg precis på kurvan i både längd och vikt. Korven väger nu 9480 gram och är 72.6 cm kort.

Freja har kommit in i trotsåldern nu. Hon har väl varit där ett tag, men nu är det "värre" än vanligt. Jag tror att hon tycker att det är lite jobbigt med lillebror också. Han har blivit så mammig och vill vara med mig hela tiden. Jag försöker hitta på en massa med Freja och är med henne hela tiden, men hon känner nog att lillebror tar upp för mycket plats. Så hon bråkar ganska mycket med mig. Det är mycket "jag vill inte" och det slutar för det mesta med gråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar