torsdag 2 februari 2012

jävlar i min låda!

I somras visade det sig att grannen ovanför fått vattenskada som gått ner till vårt badrumstak och taket skrapades. I två veckor har jag ringt för att få veta när dom ska komma och fixa vårt tak då jag hört att grannens badrum är klart sedan länge.
Idag kom dom och säger att vi ska betala självrisk på ett ex antal tusen. Det tyckte jag lät jävligt konstigt eftersom att det inte var vår skada, varför ska vi behöva betala då? Byggchefen säger att vi ska, förvaltaren säger att vi ska. Och så sitter jag i kö till husets gemensamma försäkringsbolag och frågar. Han skrattar och säger att det inte alls ska vara så. Vi ska inte behöva betala.
Så nu får jag ringa ordföranden ikväll. Och förvaltaren måste bråkas med.
Jag tänker då inte punga ut ett öre för grannens skada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar