fredag 6 november 2015

Lilla sparv

Idag har det varit en fruktansvärd och sorgsen dag. Men samtidigt så vacker och glädjande.
Vi samlades alla i ring och så fort kyrkklockorna började klinga kunde jag inte hålla tillbaka tårarna.
Rösten sprack när jag läste


Vi har en liten ängel
Hon är här bredvid
med fjäderlätta vingar och gloria av guld.
Hon är kölden som biter dig i vinter,
De knastrande stegen i snön.
Hon är lövet som faller i gräset
och sparven som sitter utanför.
Hon är rösten som väcker sig på morgonen. Och med liten hand på våra hjärtan fyller hon oss med liv.
Inget fotavtryck är för litet för att göra avtryck i våra liv.
Lilla älskade Elvine. Du fattas oss.
Det finns hundratusentals stjärnor och du är vackrast av dom.


Och så spelades "Kom änglar-Erik Linder" precis när hjärtat sprack sönder lite. 


______________________________________

Älskade syster, jag önskar att jag hade er styrka. Att jag kunde ta bort allt det onda i er kropp. Att dagarna inte flyter ihop till ett blurr och att ni får fortsätta stå på stadig grund. Jag älskar er så hjärtat värker. Och jag hoppas att ni båda vet att jag alltid står bredvid er, även om vi inte alltid är nära.

1 kommentar: