tisdag 15 november 2016

Ett besök hos doktorn. Igen

My fick 39 graders feber igår. Trots att hon äter antibiotika mot halsfluss sedan förra veckan.
Jag ringde vårdguiden  och de stärkte mina misstankar om att det inte ska vara så. De tyckte att jag skulle avvakta till idag med att åka in eftersom att hon somnat.
När vi lagt på började jag att fundera. Och insåg att det kanske var lunginflammation eftersom att hon hostar och klagade på magen.
Simon gick till läkaren idag medan jag åkte till jobbet. De tog blodprov och stack in en tops 10 cm in i näsan... i 10 sekunder! Stackars barn. 
Och mycket riktigt så var det lunginflammation.
På fredag får vi reda på om det är en bakteriell  inflammation eller orsakat av virus. Dr misstänkte  det sistnämnda eftersom att hon redan går på medicinkur.

2 kommentarer: