söndag 20 november 2016

Livet

Den 4 oktober 2015 blev jag moster  för första gången. Elvine föddes i v 21+ och var den mest viljestarka människa jag mött. Ljust hår och kopia av sin pappa.


Elvine blev ett änglabarn. Och jag har inte gråtit sedan dess. Jag har varit så full av kärlek och saknad och längtan. Jag har varit så full av önskan.
Jag har inte gråtit sedan dess,
men jag gråter nu.
Och tårarna går inte att stoppa.
Jag gråter nu. De samlas i mitt ljumma kaffe som jag försöker dricka.
Jag gråter av saknad, kärlek, lättnad, liv. Jag gråter för min syster.
Och jag gråter för Henne. För livet. För Isabell. 

Elvine har blivit storasyster. En lillasyster ha fötts.
Och jag dricker upp det sista ur det kalla kaffet. Men det gör inget. För hjärtat är varmt.

Jag har fått en systerdotter.


2 kommentarer:

  1. Välkommen till världen Isabell!!!
    ❤❤❤❤❤❤❤

    SvaraRadera
  2. Åhhh rysningar i kroppen nu!

    SvaraRadera