måndag 22 augusti 2011

Den tråkigaste dagen

Det här måste ha varit den tråkigaste dagen på väääääldigt länge. Det har regnat hela dagen och inte har jag något mjöl hemma. Virre har varit trött och grinig hela dagen och Freja har velat leka hund. Hon är det ofta nu för tiden. "Kom nu hunden, nu är maten klar" "G ner från bordet hunden. Hundar får inte sitta på bordet!" Hela dagen, så ni kan tro att jag är lite less. Vi har byggt koja och när vi lekt i den en stund, givetvis hund, så dansade vi, lekte lite till, byggde torn, tittade ut genom fönstret och så började det om.
När jag skulle borsta tänderna på Freja nu ikväll, och sa givetsvis att hunden måste sova och vila ut till i morgon, blev Freja bestämd och putade lite med läpparna och spände ögonen i mig. Jag var tvungen att bita mig i läppen för att inte le. Och jag tänkte bara "Åh vad fin hon är när hon är sur. Jag vill nypa henne, bita henne lite grann!". Och så råkade jag le ändå. Och hon log tillbaka innan hon började skratta och ville borsta tänderna ändå.
Fy bubblan vad jag älskar henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar