tisdag 8 oktober 2013

I barnvagnsdjungeln

Ända sedan runt v 10 har jag kollat på barnvagnar. Men vad ska man ha? Vilken färg? Trehjuling eller fyrhjuling? Något som ser spacead ut eller en helt vanlig? Retrovagnar är så snygga, tycker jag. 
Och det är ingen idė att köpa en helt ny vagn eftersom att den bara ska användas till en unge. (Ånä! Ur mig kommer inga fler, kan jag lova!)

Den måste ju vara rymlig eftersom att den senaste ungen jag klämde ut vägde 4355 och för att jag denna gång förväntar mig en 5kilo klump. Minst. Då måste Mini ju få plats ordentligt.

För några veckor sedan  såg jag en röd Kronan på blocket för 3000 spänn. Snygg men 3000 kändes lite mycket. Jag la in den på bevakning i alla fall. Den kanske går ner i pris någon gång, tänkte jag. Gick in på blocket i morse och såg att priset nu låg på 1300 :- och jag ringde direkt.

Nu slipper jag stressen med vagn i alla fall:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar