lördag 9 november 2013

Tankar om förlossningen

Nu är det ca 5 veckor kvar till Mini beräknas komma. 5 måndagar!  (Om jag har tur.)
De senaste dagarna har jag tänkt mycket på förlossningen och jag kan nästan inte beskriva hur mycket jag ser fram emot den. Jag undrar mest var Mini kommer födas. Hinner jag fram till BB?

Freja tog bara 5 timmar från första tecknet. Vattnet gick hemma och vi valde att åka in nästan direkt. Det var för sent för epidural när jag väl bad om den så vi fick klara oss på lustgas under hela förlossningen.

Vince föddes i undersökningsrummet. Vi kom in kl. 4 och han föddes kl. 6 efter en krystvärk. Det blev bara lustgas där också, som ni förstår.

Så hur blir Mini? Den överraskande 3an? Får Simon svida om från snickare till barnmorska på E4an?Eller här hemma? Förhoppningsvis så kommer vi till BB i alla fall.
Smärtlindring? Jag håller mig till lustgas även denna gång. Har jag klarat det två gånger förut så gör jag nog det igen. Om det inte blir en mardröm på 30 timmar, vill säga. Då vill jag nog ha allt som jag kan få.

1 kommentar:

  1. Går nog fort denna gång med ska du se.
    Heja Simon :-)

    SvaraRadera