tisdag 25 augusti 2015

Jag ålar mig ur sängen denna tisdagsmorgon

5.20 ringer klockan. Jag ålar mig ur sängen medan Simon sätter på kaffe. Jag ålar mig vidare till köket, hämtar en tallrik yoghurt och ålar i mig den också.
Gud vad jag vill sova.

När jag lämnar Freja så hälsar jag på en mamma från jobbet och undrar varför jag inte sett henne  där förut.

Jag lämnar  Myran och Vince. Det går så himla bra för henne nu. När vi sagt "hej då" ålar jag vidare till bilen.
"Jag kanske ska ta cykel till  jobbet idag?" tänker jag. "Jag börjar om en kvart, och det tar ca 6 min att gå." Precis så tänker jag.

Jag parkerar bilen på uppfarten  och springer in för att  hämta min vattenflaska. Då ser jag det. Mitt schema. Jag börjar inte alls halv 8. Jag börjar om 1 h. Och så ålade jag vidare till soffan.
Men nästa tisdag får jag iaf sova lite längre. Till dess har jag lärt mig att tisdagar är lite bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar