tisdag 22 februari 2011

Idag är det mycket

Idag blir det mycket. Jag måste städa, tvätta, vika, laga mat och göra matlådor, åka och handla, och sortera innan klockan 13.30. Därimellan måste jag göra lillebror glad, ge honom mat, gosa och pussas. Helst skulle jag vilja sova resten av dagen. Jag la mig 22.30 igår och innan klockan hann slå 12 fick jag gå upp till honom 4 gånger. Därefter tappade jag räkningen. Det är inte så att han skriker eller tappar nappen, utan han vill bara att jag ska vara där. Om jag lägger honom bredvid mig blir han därimot klarvaken och pratar så högt att han skulle kunna väcka hela grannskapet.

Igår var vi på läkarkoll på BVC. Allt såg bra ut och lillebror väger numera 8750 gram och mäter 69.5. Freja, som vet att doktorer kan laga saker, tittade på doktorn och sa: Kan du laga min dator? Doktorn, som blev lite tagen på sängen, frågade vad det var för dator och vad det var för fel. Men tyvärr kunde han inte hjälpa henne och Freja gick därifrån lite smått besviken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar