söndag 20 februari 2011

Inblick 2

Lillebror, som i sina fosterdagar kallades för Loppan, föddes 7 dagar efter beräknad födelse. Jag trodde att jag alltid skulle vara fast i gravidstadiet, men icke. En morgon kom han, och då med hejdundrande fart. Det blev till och med så att han föddes i undersökningsrummet på KS i Solna den 6 augusti 2010. Prick klockan 06.00. Några timmar senare fick han namnet Vince. Redan från start har lillebror varit otålig. Det första han gjorde var att skrika. Ja, innan han somnade och sov 9 timmar, något som inte har kommt tillbaka sedan dess.

Han är en riktigt envis lite krabat. Han går sin egen väg och gör precis som han vill. Än så länge. Får han inte som han vill, ja då är han inte sen med att visa sitt missnöje. Han är charmig, underbar, glad, pratglad, skrikglad, gnällglad liten kille. Han gillar gröt, att flyga flygplan, leka tittut och sin gåstol. Han kräks så fort man sätter ner honom i bilbarnstolen. Han gillar inte att vara still en längre stund. Han tycker om att spotta mat omkring sig, lyssna på böcker och älskar att bada, något som han inte får göra allt för ofta pga sina eksem.
Hans favoritsång är
'"Nyss så träffade jag en krokodil."

Jag skulle inte, inte ens för allt i världen, byta bort något från lillebror. Trots att han sover dåligt, känns gnällig för jämnan, och bajsar tidigt på morgonen så jag måste kliva upp och byta, så är han perfekt. Precis som han är!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar