tisdag 19 april 2011

3 år!



Trippande små steg i mörkret
en tunn röst som viskar "är du vaken mamma?"
Du kryper ner bredvid mig och jag omsluter din varma kropp.
Ett litet leende leker i mungipan då mina läppar nuddar din kind
och du suckar belåtet i sömnen när jag viskar att jag älskar dig.

När du sitter med din lillebror som är lite ledsen
och jag ser hur du lägger armen om hans axlar, tar hans hand i din och säger uppmuntrande att pappa snart kommer hem eller att han inte behöver vara ledsen mer,
då tror jag att mitt hjärta ska svämma över av all kärlek, stolthet och ömhet.

Du är en envis liten tjej och gudarna ska veta att du har ett hiskeligt humör ibland
(Det har du nog fått från mig)
Jag ser så mycket av mig själv i dig.
Det kanske är därför vi smågnabbas så mycket ibland
och därför vi alltid blir sams så fort igen.

Du är en helt fantastisk flicka, en helt underbar liten varelse.
Jag har fått privilegiet att få vara din mamma och jag lovar att göra så gott jag kan
för att uppfostra dig till att bli en lika fantastisk ung kvinna.

När du sitter på andra sidan bordet
svämmar mitt hjärta över av kärlek till dig.
Jag vet inte hur jag ska kunna ge dig allt som jag känner för dig,
ge dig allt som du kommer att önska dig i livet.

Jag älskar dig, Freja
och grattis på födelsedagen!

4 kommentarer:

  1. åh tårarna e inte långt borta:) så fint skrivet.. å hon e bara för söt tösen.. lik sin mor:)

    SvaraRadera
  2. Madeleine (Chrilles syrra!)19 april 2011 kl. 13:56

    va fint du skriver Maggie, jag hoppas jag också får känna sån kärlek någon dag till ett litet knytt! =) Många grattiskramar till stora lilla tjejen och en extra till hennes fina mamma!

    SvaraRadera
  3. Jättefint skrivet, blir ju tårögd!!! Och ett stort grattis till 3åringen! Kram från Kusinen och Mig

    SvaraRadera
  4. Men jag tror jag smäller av. Tårarna bara forsar ner för mina kinder. Du skriver så fint Maggie. Kärleken till sitt barn är det största som finns!

    SvaraRadera