tisdag 7 juni 2011

Virres nya del

Virre har aldrig haft något riktigt rum. Eller jo. Men ett rum med en säng, massa leksaker både här och där, en leksakslåda, skötbordet/bokyllan och mattan. Ett kaos, med andra ord.
Jag har länge velat göra i ordning det och nu är det gjort. Till hälften i alla fall. När han är blöjfri så ska bokhyllan bort och ersättas med en bänkskiva som ska (enligt mina önskningar) användas som pyssel- och skrivbord. Jag har mina tankar om diverse tillhörigheter också... Jag hinner nog ändra mig, det är ju ett tag kvar. Och det kan till och med vara så att vi hinner flytta.

Hur som helst.
Jag har varit inne på IKEAs hemsida ett par gånger och letat efter förvaringsmöbler och undrat när det kommer några fina barnmöbler. Jag tycker nämligen inte om deras sortiment av barnmöbler. Dyra och med åren blir det för "barnsligt". Sen slog det mig. Kökskåp. Det finns ju hur fina som helst. Så jag köpte  två stycken för 350 spänn styck.

Lillebror tycktes tycka om dom, eller i alla fall att få vara med att skruva ihop. Och jag blev nöjd med slutresultatet. Nu ska jag bara köpa backar och ställa på golvet under.
Den rosa nallen har fått en hedersplats ovanpå skåpen. Den nallen köpte Freja till honom när vi låg på BB. Hon valde den själv och sköterskorna gratulerade mig till mina söta dotter. (?!?)



3 kommentarer: