tisdag 13 september 2011

Tjockisdagar

Ibland har jag tjockisdagar.
Dagar då jag bara tycker illa om min kropp och inte alls känner igen mig.
Som tur är så är det inte ofta jag har sådana dagar, men idag är en sån dag. Och igår.
Så idag börjar ett nytt kapitell i mitt liv. Ett hälsosamt.
Det är inte så att jag ska börja banta, för det behöver jag verkligen inte. Men att börja träna och att sluta baka så fasligt mycket är prio ett.

Jag har kommit efter med att jogga känner jag, trots att jag var ute förra veckan innan jag blev sjuk. Och att jogga ger inte mig den boosten jag behöver. Så jag ska skaffa ett gymkort och börja gå på pass.
Jag måste kunna klämma in det i vardagen så att allt går ihop. Och så får vi helt enkelt gå om varanda lite, jag och Simon.

För nu är jag faktiskt less på mina tjockisdagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar