fredag 6 januari 2012

Inskolning på måndag

Det här med att lägga sig tidigt var inte riktigt min grej. Sista gången jag kollade på klockan visade den 22.33 och jag hade legat vaken i över två timmar.
Natten gav inte heller så mycket sömn med två barn som grät och bökade om varandra.

Virre börjar inskolning på måndag igen och nu är det på riktigt.
Jag får ont i magen.
Han är så fruktansvärt bestämd och när han inte får som han vill så skriker han och gråter. Då finns det kanske risk att nappen åker fram för att han ska lugna ner sig och det vill jag inte. Nappen har han bara när han sover! Spelar ingen roll om det "får honom att känna sig trygg" i början. Har har sin snutte, den räcker. Annars får dom låta han skrika om inget hjälper. Det kommer gå över.
Och han är säker inte alls samma lilla person förskolan. Det kanske bara är jag som överdriver och kommer vara den enda av oss som måste gråta en skvätt efter lämnandet på morgonen.

1 kommentar:

  1. vi ska me börja inskolningen på måndag..:( ser fram emot de på tt sätt men fy va ja e rädd att han ska skada sig eller nått å ingen ser vad som hänt.. eller att han blir ledsen å ja inte finns där.. men så här e de om man ska komma tillbaka till jobbet.. hoppas allt går bra nu för lillkillen.. kram

    SvaraRadera