tisdag 24 september 2013

Trimester 3

Slutspurten.
Sista delen av graviditeten- trimester 3. Är det bara jag som tycker att veckorna går fort nu?
(Så lär det nog inte låta de sista 3 veckorna)

Vecka 28 idag. Vi spenderar denna råa sena eftermiddag i soffan. Jag letar barnvagn. Det har vi inte fixat ännu. Jag vet inte ens vad vi ska ha för någon. Gubben har inga förslag. Det blir väl så att vi fixar det i sista stund.

Och så letar jag julklappar.
Vad kan man köpa till en pojke på 3-4 år? Allt är pangpang, Star Wars och ninjor i affärer. Jag gillar inte sånt.
Min son är mer en bil/tåg-kille så allt blir ganska begränsat eftersom att han redan har många olika fordon. Det känns som att julen är här snart.


Hur blir vår jul? Har lillebror hunnit komma till julafton eller kommer jag sitta som en strandad val i soffan medan svärmor, Hasse (och svärfar?) och pappa springer som yra höns och lagar maten?
Det fina vore ju om brorsan kunde komma i slutet av november eller i början av januari. Att få en julbebis var ju inte riktigt planerat, men det får väl gå det med:)

1 kommentar:

  1. Fina ni e:) du e en sån enastående mor Magda :) hoppas plurre kommer ut lite lite tidigare !!

    SvaraRadera