onsdag 4 december 2013

Idag mår vi konstigt

Vi har gått in i v 38 (37+) och 19 dagar kvar till bf! Det är helt galet.

Vaknade flera gånger av sammandragningar inatt och var tvungen att kliva upp ett par gånger. Inte för att det gjorde så speciellt ont, utan för att det mest bara var väldigt obehagligt att ligga still.
Idag mår jag väldigt konstigt. Åkte en sväng för julklappsköp efter att jag lämnade ungarna, men fick åka hem istället eftersom att jag fick ont i magen. Det kändes nästan som håll och gjorde sjukt ont vissa stunder. Väl hemma däckade jag och försökte sova, men vaknade återigen med konstig känsla. Hur det känns? Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara. Det är lätt värk i ryggen, molande värk i magen som kommer och går lite (Ja, som små pytteförvärkar eller som att man får lätt håll) och så är jag öm i nedre delen av magen. Den ömheten blir känns mer vid en sammandragning, men sitter fortfarande kvar efteråt.
Skumt med andra ord. Men Mini rör sig och tycks må bra i alla fall, så jag ska väl inte klaga:) Det har slutat regna nu så, vi ska ut och röra lite på oss innan det är dags att hämta ungarna. Och kanske, kanske blir det lussebullsbak i em.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar