måndag 2 december 2013

Något som stannar här

Idag var jag hos barnmorskan igen. Förhoppningsvis så är det bara ett besök kvar innan Mini. Inte fler än de vill vi ha i alla fall!
Jag ställde mig på vågen och fick en chock. Jag var tvungen att kolla 2 extra gånger. Min barnmorska sa att det var helt normalt men själv fick jag lite ångest.
Det här stannar mellan oss: Jag har gått upp 16 kg. 16! När hände det!? För två veckor sedan var jag ju bara uppe i 13. Uhhää. Helt normalt i alla fall. Tydligen. Men hon sa att det mycket troligt bara är vätska.



Alla prover såg, som sagt, bra ut. Hjärtljuden låg på 152 och Mini låg väldigt långt ner och BM bli inte förvånad om bebisen kommer tidigare. "Man vet inte med 3an. Den är lite lurig", som hon säger.
Gud, jag hoppas han kommer snart. Det är jobbigt att vända sig i sängen. Jobbigt att kolla i döda vinkeln när jag kör bil. Och jackan som jag bytte till för en vecka sedan börjar bli trång, den också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar