onsdag 24 februari 2016

Oftast glömmer jag fast jag kommer ihåg

Ofta glömmer jag. Fast jag kommer ändå ihåg. Och när låten kommer på min spellista så gråter jag alltid som ett barn. Det var länge sen innan idag. Och jag fylls av så mycket smärta i bröstet.
Dels för att hon är vacker. Den finaste blonda lilla tjejen jag mött. Så stark och så full av liv fastän hon inte var större än ett smörpaket.  Och jag är så lycklig över att jag fick träffa henne, hålla henne i handen, smeka  hennes lilla myrfot. Jag är så stolt över att vara just hennes moster. 
Och det smärtar i brösten av att just hennes mamma och pappa finns där ute och känner min smärta hundra gånger om. Tusen gånger om.

Lilla sparv.

Jag älskade dig då
Jag älskar dig nu
Jag älskar dig sen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar