torsdag 21 juli 2011

Multimedia message

Vi är i Norge. Pissväder har det varit ända sedan vi kom hit. Gummistövlar, galoonkläder och såpbubblor på altanen. Men idag har det varit sol och varmt! Fram med blekfisbenen, fram med tjockmagen. Det är ingen som känner mig ändå. I Norge får man tjocka på sig mer. Äta Nugatti på frukostmackor, äta choklad på kvällen trots att dom kostar 34 spänn. Imorgon ska jag köpa ostbågar bara för att jag aldrig äter det annars. Och på lördag kommer svärmor och Hasse. Vi längtar allihop!
Nu ligger ungarna i sängarna, gubben är och fiskar. Jag har dragit fram blekfisbenen och tjockismagen igen och sitter på altanen. Läser "Dyngkåt och hur helig som helst" av Mia Skäringer med en cigg i handen. Det är sällan det också.
Tänker tillbaka till första gången jag var här. Med bebis Freja, gubben och Elin. Det var mysigt. Nästa gång blir det kanske med Philip som lär mina barn franska. Det skulle jag tycka om.

Vi hörs.

2 kommentarer:

  1. men du de ska bli kanonväder nästa vecka enligt vädret så hoppas du ska va kvar då oxå:)

    SvaraRadera
  2. Åh Magda, jag hoppas verkligen att vi åker allihopa! Det låter så härligt som ni har det. Jag skulle också vilja ha en cigg i handen...

    SvaraRadera