tisdag 29 mars 2011

besök hos doktorn

Igår kväll skrek Vince en timme innan han somnade. Precis innan gav jag honom alvedon utifall han kanske hade ont någonstans. Jag noterade att han drog sig mycket i örat så idag gick vi till doktorn idag.
Och vet ni vad han säger? Lillebror har sprucken trumhinna! Jag trodde jag skulle storböla på direkten, men klarade mig några minuter tills jag kom därifrån. Ringde faster Elin med gråten i halsen och utbrister att jag är en värelös mamma. Här har Vince gått med öroninflammation så långt att trumhinnan spruckit och jag har inte märkt någonting alls! Han måste ju ha haft jätteont! Han fick antibiotika och har precis slurpat i sig första dosen. Nu ska vi mysa ner oss i soffan och pussas

2 kommentarer:

  1. du e ingen dåligt mamma.. de e inte lätt å veta vad de e me dom när dom inte kan prata! va glad för att du gick till doktorn iaf:)

    SvaraRadera
  2. Tank att du gick till doktorn! Det hjälpte ju Vince att få medicin... Tänk vilken bra mamma du är. Men jag förstår, jag hade inte kunnat hålla mig tills jag var utanför doktorn. Jag hade bölat direkt om det varit E.
    KRAM till er båda

    SvaraRadera