onsdag 9 mars 2011

fortfarande sjukt här hemma, men i vårväder!

Lillebror är fortfarande sjuk. Febern försvann i måndagskväll, efter något som kändes som en evigheten. Dock har den ersatts av en förfärlig hosta.  Hur får vi dagarna att gå då? Lillebror sover, tjurar, skrattar och grinar omvartannat. Jag städar, föröker hålla honom glad, bakar, lagar mat, bränner mig på kaffe och far runt som ett yrväder här hemma. Trots detta ser det ändå ut som hej-kom-och-hjälp-mig när Freja kommer hem från förskolan. Egentligen gör det inte så mycket, jag har ju dagarna fria ändå. Så då kan jag väl ändå passa på att städa när brorsan sover.


Idag händer det inte heller så mycket. Vince och jag har varit på 1timmespromenad i morse. Det är så fruktansvärt fint väder! Han somnade så klart. Nu sitter jag med kaffe innan jag ska förbereda middagen och som efterätt ska det nog bli hemmagjord glass med chokladmuffinsbitar och maränger med vit choklad. Kanske hallon/blåbärsås till det? Vi får se om jag kan klura ut hur man använder glassmaskinen. Jag är ju inte den mest tekniska människan i världen, precis:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar